Cal que els nens i nenes, i també els adults, adquireixin diverses competències relacionades amb l'ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.L'adquisició d'aquestes competències es planifica a les diverses etapes educatives.
Competència digital del mestre
la competència digital general competències específiques de caire didàctic perquè l'educacdorho tingui més facil ensenyar la tecnologia i per ajudar a aprendre.
Documents de referència
Hi ha diversos documents que marquen les directrius sobre quines haurien de ser les competències TIC.
podrien destacar dos:
1. Normes UNESCO
es descriuen tres nivells :
-Nocions bàsiques de tecnologia.
-Aprofundiment de coneixements.
-Creació de coneixements .
2. Normes de la ISTE
en aquest cas es dividixen en dos normes que son:
Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Docents. Segons aquestes normes els docents haurien de ser competents en:
-Inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants.
-Planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant instruments contemporanis.
-Mostrar coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores i centrades en la societat digital.
-Promoure la ciutadania digital i la responsabilitat.
-Millorar la pròpia pràctica professional i la capacitat de lideratge.
Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants
-Creativitat i innovació
-Comunicació i col·laboració
-Investigació i fluïdesa en l'ús de la informació
-Pensament crític, resolució de problemes i presa de decisions
-Ciutadania digital
-Funcionament de la tecnologia i conceptes.
Per més informació aquí
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada