dimecres, 9 de desembre del 2009

Debat dels llenguatges

A comunicació oral, escrita i digital,vam fer un debat sobre els tres tipus de llenguatges: quotidià, poètic i publicitari.

Ens vam dividir en grup A i grup B i dins d’aquests grups vam formar-ne tres subgrups, un per a cada llenguatge.
Cada subgrup van posar en comú les idees principals del llenguatge que ens havia tocat defensar amb bons arguments. En el meu cas em va tocar fer el llenguatge publicitari.

El nostre subgrup, va anar molt bé, primer vam posar en comú una pluja d’idees, desprès les vam argumentar i vam mirar per on ens podien atacar els altres grups i intentar buscar algun argument per defensar el llenguatge publicitari.

Sobre el debat que vam fer el grup A, personalment vaig veure que no va funcionar gaire bé. Ja que no van respectar gaire els torns de paraula, ni el que deien les moderadores encara que cada subgrup va poder expressar els seus motius pels quals defensava aquest tipus de llenguatge. També aix de dir que al ser tipògrafa necessitava molt més d’ordre per poder escriure tot el que deia la gent en el debat.
Pel meu gust les moderadores ho van fer molt bé ja que possaben ordre. Però cal dir, que la Roser va donar unes pautes a totes les moderadores. JO crec que es un paper molt important i fonamental en un debat.

Primer vam fer com unes presentacions de cada llenguatge i desprès es va inicia el debat amb una pregunta que van formular les moderadores cap a un dels grups, i a partir d'aquí, s'hi van fent aportacions a favor o en contra de cada llenguatge.
En el debat va haver-hi molta participació per part de tots els companys i la intervenció continua de les moderadores.

Finalment, la nostra companya Cristina Pujol, va comentar que ella considerava que els tres llenguatges eren importants i estaven relacionats entre ells, llavors, les moderadores van afirmar aquesta reflexió i van argumentar i concloure la importància dels tres llenguatges.


Al dia següent les moderadores dels dos grups classe van expressar com ens vam sentir abans durant i desprès del debat.

Les moderadores del debat ens van explicar com van actuar i per què. Afirmen que ens contradèiem, però també van afirmar que hi havia grups que s’havien el que deien i que defensaven.

Les moderadores tenien molt clar, on volien arribar des del començament del debat. Elles al final del debat ens havien de dir la conclusió a la que havien arribat. També se de reconeixia el merit de que va ser algú complicat difícil conduir el debat i que tothom respectes el seu torn i els dels demès.

La Vicky i jo ens vam encarregar d'apuntar tot allò que es va dir en el debat. Va ser molt complicat ja que cap de les dues vam aconseguir poder escriureu tot i a més teníem l’obstacle que en el nostre grup no es respectava gaire el torn de paraula i encara ens ho feien més difícil.

També em de dir que al final del debat quan quan la Cristina Pujol ens va dir la conclusió a la que havien arribat. Va haber-hi gent que no estava d’acord ja que segons per algunes persones el debat era defensar com fos el teu llenguatge i si havies de mentir es mentia i que mai podies dir que te raó un grup o un altre.


El llenguatge poètic:
És un llenguatge melòdic, amb ritme aparent o evident. Té una figura i una funció estètica.
Aporta imatges que l’escolta del llenguatge poètic ens provoca representacions mentals. S'utilitza llenguatges: el llenguatge publicitari i el llenguatge quotidià .
llenguatges ja que els tres llenguatges es complementen entre ells.
Aquest llenguatge no només té la funció de persuadir.Avegades s'utilitza com a sistema per alliberar sentiments.

El llenguatge publicitari:
és el llenguatge més persuasiu dels tres i va dirigit a un públic concret i seleccionat. Per tal d'aconseguir el seu objectiu utilitza els altres dos llenguatges. Pretén obtenir una resposta en un temps determinat. és un llenguatge que intenta vendre alguna cosa d'una forma atractiva.

El llenguatge quotidià:
És el primer llenguatge que aprenem i és el més fàcil per comunicar-nos, és el més espontani, utilitza les principals vies de comunicació i és un llenguatge altruista. A més no intenta ni persuadir ni vendre res.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada