• Fang
• Fang blanc
• Fang negre
• Txamota
(Cadascun d’aquests fangs tenia una olor diferent)
El fang blanc és el més moldegable de tots quatre.
Eines que em utilitzat:
• Mans
• Porró
• Espàtula
• Fil de pescar
• Xarringa
• Ralladors
• Esponja
• Palets d’escultor
• Reixa
• Base de fusta
Que vam treballar:
• Les diferents formes geomètriques:
- Rodones
- Planes
- Xurros
• Les diferents textures.
• Les diferents olors del fang.
• Les diferents mides.
• Les diferents maneres de treballar el fang.
• Les diferents maneres de presentar-ho (fora al passadís o dins a classe).
• Les diferents formes de la copa(podia condicionar a l’hora de treballa).
- Opac(només un punt de vista).
- Transparent(més punts de vista).
• Els diferents volums.
• Les diferents sensacions que ens a produït treballar amb el fang.
- Divertit.
- Satisfacció.
- Patiment.
- Sorpresa.
- ...
• Diferentes reaccions que te el fang(s'esquerda, canvia de color...).
• La temperatura del fang.
• ...
Els nens desenvolupen:
• La prensió
• La creativitat
• Imaginació
• Sistema motriu
• Sistema cognitiu
• Sistema lúdic
La finalitat per un nen es que toqui i experimenti.
Finalment alguns de nosaltres no hem obtingut el resultat que ens imaginàvem. Això vindria condicionat, en part, en el temps que jugava un paper molt important i encontra nostre.
I per finalitzar la classe, la Georgina ens va fer entrar en debat pregunta nos quina és l’edat recomanable a partir de la que podem començar a treballar el fang amb els nens?
es van formar diverses discussions perquè hi havien dos bandes uns que deien que al any i altres que deien a partir dels 3 anys. No em arribat a cap conclusio però la Georgina creu que els nens han de tocar i experimentar com avans millor. El fet de substituir el fang per xocolata líquida no té els mateixos resultats, doncs la xocolata té diferent olor, gust... I per tant no tindria al mateix resultat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada