
Hem experimentat amb el fang i hem pogut observar els seus diferents estats.
Primer de tot vam començar forrant la taula amb dos colors que volguéssim, els del meu grup em escollit el color blau cel i taronja.
Tot seguit agafem una bandeja amb fang en pols i la deixem sobre la taula perquè tots puguem tocar el fang i experimentant totes nosaltres teníem una garrafa d’aigua a sobre la taula i li anàvem abocant a la bandeja on hi ha el fang en pols hi aboquem casi tota l’aigua que hi havia a la garrafa. L’aigua l’anàvem abocant a poc a poc i barrejant-la amb el fang amb pols, intentant aconseguir una pasta amb la qual pugem pintar sobre el paper de color i veiem com anava canviant el seu estat.
Amb el fang que teníem els dits vam pintar sobre el paper de color.
Tot seguit la Georgina ens va oferir rotllos de paper, paper de diari... per anar pintant amb diferentes tècniques. Finalment ens va donar una mica de fang sòlid per fer una figura i així també treballar un altre estat que solem trobar el fang i que ens és més familiar. Per acabar l'activitat vam recollir tot el material i vam posar en comú les nostres sensacions alhora de realitzar aquesta activitat.
Que van ser les següents:
Que hem sentit a l'hora de treballar amb fang?
- La suavitat i frescor del fang amb pols.
- Fer pastetes.
- Experimentar.
- Dits bruts.
- Barrejar pols amb aigua.
- Olor.
- Deixar-se anar.
- Adaptar-se al fang.
- Recordar l'infànica (sorolls, olors, olfacte, oïda). Recordar la olor quan fas un pastís...
- Diversió.
- Tranquil.litat.
- Molt agradable.
- Relaxació.
- ...
Sensacions
- Partim del sec al mullat (de la pols del fang a aigua)
fer pasta: sòlid, viscós .
-El fang passava pels dits fins que s'assecava, sensació de fang enganxat a la mà.
- Passava de estar fred a estar calent.
- El paper es trencava ja que estava mullat de l’aigua que tenia el fang.
- Al contacte amb altres mans relliscava.
- Pintar amb les mans i posar el nostre nom (necessitat de marcar la nostre identitat).
- Necessitat de fer alguna cosa.
- Fer i desfer.
- Paper wàter, no agrada perquè és desfà.
- Arrugar paper.
- Reaprofitar el material.
- ...
De cara els nens
Treballem el companyerisme, creativitat,experimenten, la llibertat de fer el que un vol sobre el paper, respectar el que fan els demès o arribar un acord que als dos nens els hi agradi per canviar la figura...
Eina: les nostres pròpies mans.
Material principal: El fang.

Imate extreta de la pag web: http://blocs.xtec.cat/ceipelspinetons/page/2/
Aquest a sigut el nostre resultat:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada