
1.L’autora del article que hem escollit s’anomena Verena Ahne.
2.És editora i periodista cientifica a viena(Bibliogarafia)
3.La durada del article va de la pàg 14 a la 19.
4.L’hem extret de la biblioteca d’aquesta facultat.
5.El numero de la revista es el 38 del 2009.
Idees principals
• Nen de sis anys no és capaç de parlar en un lloc que no sigui casa seva. (“mutisme”)
• Només parla amb unes persones determinades: la mare, el pare, els avis, el veí, una amiga de la seva mare i un nen gran. Ara també amb la seva terapeuta.
• Quan en Mario necessita comunicar-se ho fa a través de signes.
• Mario compleix les instruccions que li dóna la seva terapeuta a les sessions però mai actuarà per iniciativa pròpia.
• Són persones normals; amb els seus pares parlen com qualsevol nen, tot i que a l’exterior se senten cohibits i marginats. Això pot ser un problema perquè hi ha el perill que els pares no s’adonin del problema que té el seu fill i pensin que és simplement tímid o tossut.
• Les professores normalment també pensen que és una cosa passatgera i no ho veuen com un vertader problema.
• En la seva vida diària, com que a Mario li costa comunicar-se, té problemes com per exemple no poder anar al wc.
• Aquest mutisme selectiu sol ser hereditari.
• Hi ha dos tipus:
-“mutisme precoz”: comença al jardí d’infància.
-“mutisme escolar”: apareix entre els 5 i els 8 anys.
• En aquests nens és típic un exaltat sentit de la perfecció.
• És important que els pares no actuïn com a portaveus del nen, que no parlin per ell.
• Segons la terapeuta Biegler Vitek “El que han de fer no és perfeccionar les seves possibilitats de comunicació no verbal, sinó parlar”. Expressar sentiments mitjançant la música, per exemple, no és recomenable.
Crítiques dolentes:
• És molt llarg i espès.
• Trossos repetitius al llarg de tot l’article.
• Trossos contradictius (p.14, 2n paràgraf) (p. 16, primer paràgraf, última columna)
• Suposicions no fonamentades (p. 16, últim paràgraf)
• Salta d’un tema a l’altra. (p. 16, últim paràgraf)
perquè em escollit aquest article?
•Aquest article ens sembla interessant ja què parla d’un problema que ens podem trobar tranquilament a qualsevol classe i es interessant que tots sapiguem d’aquest problema i no ho deixem passar com a moltes persones han fet
• Llenguatge entenedor, no-científic. Bona estructura.
• Parts ben diferenciades (títols...)
• A més de l’article hi ha consells per uns pares amb un fill que pateix el problema que es tracta a l’article. (descans pel lector).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada